COVID-19 je v naše življenje prinesel številne spremembe, ki so povzročile resne težave brez primere. Starostna skupina, ki se je precej borila in trpela, so bili starejši. Ne le, da so se znašli prestrašeni in ranljivi pred pandemijo, temveč so se počutili tudi izgubljene v pojavu digitalizacije vsega. Računi, ki jih je bilo treba plačati prek spleta, davki, bančne transakcije in celo naročanje na cepljenje so za velik del prebivalstva predstavljali težavo. Od začetka krize COVID-19 se je v bančnem sektorju zgodila velika sprememba, ki se je nanašala predvsem na brezgotovinska plačila, bodisi v obliki brezstičnih plačil s karticami bodisi v obliki nakazil prek elektronskega bančništva. Na podobni ravni je bilo vse več trgovin in restavracij prisiljenih graditi na svojem potencialu e-trgovine, saj se je povečala potreba po spletnih naročilih na škodo fizičnih nakupov. Čeprav je ta strategija pozitivno vplivala na omejevanje pandemije, pa je bilo opaziti majhen pomen splošne praktičnosti internetnega bančništva in spletnih plačil v sodobnem času. Številni starejši člani naše družbe so se za pomoč obrnili na svoje otroke ali celo vnuke. Vendar so spletne transakcije zdaj uveljavljena resničnost, ki iz dneva v dan narašča. Zaradi te ovire želi ta projekt obravnavati digitalno preobrazbo družbe in storitev, ki jih ponujata javni in zasebni sektor gospodarstva, z razvojem in ponujanjem visokokakovostnih in prilagodljivih učnih gradiv starejšim državljanom in odraslim, ki imajo težave, ker ne znajo uporabljati spletnih aplikacij, ki bi jim olajšale življenje. To pomanjkanje digitalnega znanja in spretnosti povzroča stres in občutek, da so izključeni.
Starostna skupina, ki se je precej borila in trpela, so bili
starejši. Ne le, da so se znašli prestrašeni in ranljivi pred pandemijo, temveč
so se počutili tudi izgubljene v pojavu digitalizacije vsega. Računi, ki jih je
bilo treba plačati prek spleta, davki, bančne transakcije in celo naročanje na
cepljenje so za velik del prebivalstva predstavljali težavo. Od začetka krize
COVID-19 se je v bančnem sektorju zgodila velika sprememba, ki se je nanašala
predvsem na brezgotovinska plačila, bodisi v obliki brezstičnih plačil s
karticami bodisi v obliki nakazil prek elektronskega bančništva. Na podobni
ravni je bilo vse več trgovin in restavracij prisiljenih graditi na svojem
potencialu e-trgovine, saj se je povečala potreba po spletnih naročilih na
škodo fizičnih nakupov. Čeprav je ta strategija pozitivno vplivala na
omejevanje pandemije, pa je bilo opaziti majhen pomen splošne praktičnosti
internetnega bančništva in spletnih plačil v sodobnem času. Številni starejši
člani naše družbe so se za pomoč obrnili na svoje otroke ali celo vnuke. Vendar
so spletne transakcije zdaj uveljavljena resničnost, ki iz dneva v dan narašča.
Zaradi te ovire želi ta projekt obravnavati digitalno
preobrazbo družbe in storitev, ki jih ponujata javni in zasebni sektor
gospodarstva, z razvojem in ponujanjem visokokakovostnih in prilagodljivih
učnih gradiv starejšim državljanom in odraslim, ki imajo težave, ker ne znajo
uporabljati spletnih aplikacij, ki bi jim olajšale življenje. To pomanjkanje
digitalnega znanja in spretnosti povzroča stres in občutek, da so izključeni.
Natančneje, cilji projekta DIGITALIATORS so naslednji:
1. opredeliti potrebe starejših državljanov v vseh
sodelujočih državah z ugotavljanjem ravni usposobljenosti starejših, opredeliti
najpogostejših spletnih transakcij v vsaki državi ter razkriti razloge, ki
starejšim državljanom preprečujejo uporabo in zaupanje v spletne postopke.
2. Razviti visokokakovostno učno gradivo za krepitev
zmogljivosti starejših državljanov, ki bo posebej prilagojeno njihovim potrebam
v zvezi s spletnimi transakcijami.
3. Preizkusiti pripravljeno učno gradivo v vseh sodelujočih
državah, da bi zbrali povratne informacije starejših, opazovali njihov napredek
ter izvedli potrebne popravke in prilagoditve.
Med 5. in 6. aprilom 2023 je potekalo uvodno srečanje za projekt Erasmus+ KA2 DIGITALIATORS: V Sofiji v Bolgariji je bil organiziran uvodni sestanek projekta Digital upskilling for senior citizens, ki je osredotočen na vsakodnevne spletne transakcije starejših, zlasti po pandemiji. Na srečanju je bil predstavljen pregled projekta, podrobna analiza delovnih paketov, strategija razširjanja in upravne naloge. Določene so bile začetne naloge in roki za izvedbo projekta. Vsi partnerji se počutijo motivirani za začetek dela na tem resnično obetavnem projektu!
Veselo na delo ...
Na UPI Žalec smo v projektu med drugim izvedli 3-dnevno usposabljanje bodočih mentorjev za seniorje (junij 2024), pripravili vsebinske module za različne teme in posneli motivacijske video posnetke skupaj z našimi udeleženci.
Enega si lahko ogledate tukaj.
Utrinek z usposabljanja mentorjev (junij 2024)
Zaključek projekta
Dne 6. 2. 2025 bomo predstavili uspešen zaključek projekta, skupaj z nastalimi rezultati.
V projektu smo rezultate projekta razvrstili v dva sklopa:
Nova znanja in spretnosti za digitalni svet
- Raziskava in kartiranje običajnih spletnih transakcij starejših državljanov v sodelujočih državah
- fokusne skupine s starejšimi
- Priročnik za izvajalce usposabljanja
- Usposabljanje za izobraževalce
Novi digitalni triki
- Zbirka orodij za starejše
- Razvoj videoposnetkov in učnega gradiva
- Razvoj serij delavnic
- Izvedba delavnic za starejše
Na zaključnem dogodku februarja 2025 smo predstavili vse rezultate projekta:
Gradiva so vam brezplačno dostopna na uradni spletni strani projekta in posebej razviti platformi, namenjeni tako izobraževalcem odraslih kot prebivalcem, še zlasti starejšim.